Çankırı İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yürütülen “Cuma Sonrası Sağlık Noktası” programı, bu hafta Sultan Süleyman Camii başta olmak üzere il merkezi ve 11 ilçede eş zamanlı olarak gerçekleştirildi.
Program kapsamında özellikle 50–70 yaş aralığındaki vatandaşlara ücretsiz bağırsak (kolorektal) kanseri taraması hizmeti sunuldu. Uygulama ile kanser taraması yaptırmamış vatandaşların erken teşhis imkanına erişmesi hedeflendi.
Sağlık taramaları camilerde yapıldı
Etkinliklerde vatandaşlara gaitada gizli kan testi kitleri dağıtılırken, meme kanseri ve rahim ağzı kanseri taramaları hakkında da bilgilendirme yapıldı. Ayrıca katılımcıların boy, kilo, tansiyon ve kan şekeri ölçümleri gerçekleştirildi.
“Hareket Yaşını Öğren, Sağlıklı Yaşa” kampanyası kapsamında vatandaşlara sağlıklı yaşam konusunda farkındalık çalışmaları da sunuldu.
İl Sağlık Müdürü Bulut sahada incelemelerde bulundu
Programa katılan İl Sağlık Müdürü Yunus Emre Bulut, kurulan sağlık stantlarını ziyaret ederek vatandaşlarla bir araya geldi. Bulut, kanser taramalarının erken teşhis açısından önemine dikkat çekerek sağlık personeline çalışmalarından dolayı teşekkür etti.
Amaç: erken teşhis ve sağlık bilinci
İl Sağlık Müdürlüğü yetkilileri, programın amacının koruyucu sağlık hizmetlerini vatandaşların ayağına götürmek, erken teşhisi yaygınlaştırmak ve toplumda sağlık bilincini artırmak olduğunu belirtti.
Uygulamanın önümüzdeki haftalarda da farklı noktalarda devam edeceği ifade edildi.